Martin Kanninga runner up bij de best gewaardeerde Golfpro’s in Nederland.

Martin Kanninga, Golfpro van de Drentsche Golf & Country Club is op het Nationaal Golfcongres in Bussum uitgeroepen tot runner up golfpro van Nederland over 2017. Deze titel heeft Kanninga gekregen dankzij de waardering van zijn lesgasten. Kanninga moest alleen Lee Chapman van Golfclub de Voortwisch (Winterswijk) voor zich dulden.


 

Geplaatst op: 1 feb 2018

Players1st

De Drentsche Golf & Country Club maakt gebruik van het Players1st beoordelingssysteem, een landelijk door de NGF, NVG en PGA ingevoerd systeem voor golfclubs waarmee de tevredenheid onder verschillende groepen golfers (leden, nieuwe golfers, gastspelers en gestopte leden) wordt gemeten. In de enquêtes die onder deze groepen zijn verspreid is er gevraagd naar de waardering van allerlei onderdelen van de golfclub. Deze waardering wordt in het systeem vertaald in een NPS score en wordt afgezet tegen het landelijke gemiddelde van deze score (benchmark). Zo werd ook de waardering van de pro’s gemeten. Kanninga scoorde hierbij een NPS score van 59, waar het landelijke gemiddelde op 29 ligt.

Een verdieping van deze waardering gaf aan dat met name Kanninga’s bijdrage aan een positieve sfeer in de club, zijn aandacht, servicegerichtheid en technische competentie er uit springen. Zelf toonde Martin Kanninga zich zeer verrast door deze waardering, die werd geheimgehouden door zijn collegae. Op de vraag wat zijn succesformule is wist Kanninga na enige aarzeling te antwoorden; ‘Ik ga iedere dag weer met heel veel plezier naar de club en vind het iedere dag weer fijn om mensen plezier te geven in golf’. Aldus de nuchtere geboren en getogen Drent.

 

Over NPS

NPS staat voor net promoter score. Dit is een managementtool die gebruikt kan worden om de klantloyaliteit en klanttevredenheid te meten. De score kan variëren tussen de -100 en de +100. Een NPS die boven de nul uitkomt wordt als goed gezien, een score boven de 50 als excellent. De net promoter score kan worden berekend door de klant één vraag voor te leggen: Hoe waarschijnlijk is het dat u (in dit geval) de Golfpro zult aanbevelen aan een vriend of collega? Om antwoord te geven kan de respondent een score van 0 t/m 10 invullen.

De scores worden verdeeld in drie groepen:
1. Promoters: respondenten die een score 9 of 10 hebben gegeven.
2. Neutrals: respondenten die een score 7 of 8 hebben gegeven.
3. Critici: respondenten die een score 0 t/m 6 hebben gegeven.

De score wordt als volgt berekend: NPS = % promoters - % critici